Çarşamba, Eylül 10, 2014

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN BORSA!

Yirmili yaşlardaydım. Bir gün evde TV izlerken ekran altından geçen hisseleri görünce dedim ki şu borsayı bir de ben deneyim. Yatırım hesabı açıp 300 lira yatırdım ve nasıl hisse alıp satacağımı kurcalamaya başladım. Kurcalarken en çok yükselen hisselere baktım MEMSA vardı. 0.90 lı bir fiyattan aldım ve devam eden 3 -5 gün boyunca hisse tavan tavan  gitti. 300 liram 500 liralara ulaşmıştı. Herkese hava atıyordum borsada iyi para kazanılıyormuş diye. Ben hissenin sürekli yükselerek gideceğini sanıyordum. Taki taban taban geri düşmeye başlayana kadar. Şelale başlayıp tabanlar devam ederken, satamadım da hisseyi. İşte o zaman anladım bu iş bu kadar basit değil. Eminim benim gibi sizinde bir nedeniniz vardır. Kiminiz çevrenizden, kiminiz meraktan borsaya bulaştınız. Genel olarak borsada yatırım yapan bizler eğitim almadan, bu iş hakkında yeterli bilgiye sahip olmadan yatırım yapıyoruz ve eğer şanslı değilsek sonuç hep hüsranla bitiyor.
Sen eğitim aldın mı diye soruyorsanız almadım. 10 yıldır piyasadayım ve belli tecrübe edindiğimi düşünüyorum. Zamanında internetten millete elimdeki hisse ne olur ne biter diye sorduğum günler aklıma geldiği için böyle bir blog kurayım, hem elimden geldiğince tecrübe ve fikirlerimi paylaşayım hem de bu işe yeni başlayan arkadaşlara da yol göstermeye çalışalım.

Bu işe yani başladıysanız veya şimdiye kadar kendinize bir sistem geliştirmediyseniz okumaya devam edin. Burada hisse seçme ile ilgili fikir verebilecek yazılar yer alıyor. Elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Yaptığınız yorumlarla karşılıklı fikir alışverişinde bulunup  daha da başarılı olabiliriz inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rast gele yazılar

karışık yazılar