Perşembe, Temmuz 04, 2019

PETER LYNCH












Peter Lynch borsada tek başına kitabının yazarı ve başarılı bir fon yöneticisidir. Yılların birikimi ile mükemmel hisseleri seçme, yatırım yapma ve borsanın işleyisi ile ilgili çok güzel öğretici paylaşımları var. Açılışı ounla yapalım...

Ben hızlı büyüyen şirketlerin hisselerini kazançlar arttığı ve yayılma sürdü sürece elimde tutarım.. Sağlam bir hissenin fiyatı düşerse elimdekini arttırırım.
NE ZAMAN SATMALI?
İlgilendiğim kurumu direkt etkileyen bir olay olmamışşsa dış olaylara kulak asmam.
Ağır-Orta tempolulularda %30-50 karı görünce artış getirecek bir beklenti yoksa satarım. F/K oranı çok çıkarsa satar ileride tekrar satın almak ya da yerine başkasını almaya bakarım.Sektör ortalamasına göre yüksek F/K oranı. Şirketin büyüme hızı düşmeye başladıysa. Hızlı büyüyenleri 3. Aşama yani büyüme hızı sınırlanmadan satabilmek önemlidir.

BU KADAR INDIKTEN SONRA DAHA FAZLA INMEZ
Polaroid 140 dan düşerek 14 e düştü ve bu arada yatırımcılar bu kadar saygın bir kuruluş bu kadar düşmez dediler. 100 olunca 90 olunca 50 olunca vs.

BIR HISSENIN INEBILECEĞI EN DUSUK FIYAT ONCEDEN BELLIDIRBelli olmaz. Düşerken ortalama düşürülmez. En dipe gelince genellikle 1-2 yıl dar banda iner-çıkar.

BU KADAR ÇIKTIKTAN SONRA DAHA FAZLA CIKMA
Z
Ben her hisseden %100 kazanınca satsaydım bu başarıyı yakalayamazdım.
Bir hisse bilançosu sağlam, kazançları arttığı sürece çıkabileceği yerin sınırı olmayabilir. Ben hangi hissenin 5-10 kat artacağını anlayamadım

HER INISIN BIR ÇIKISI VARDIRBazı alanlardaki hisseler düşer ve kalırlar.

HISSE TEKRAR ON DOLARA ÇIKAR ÇIKMAZ SATKuruluşa daha fazla hisse senedi almak için güvenmiyorsam satarım.
Sırf değeri gerçek değerinin biraz üstüne çıktı diye büyüyen bir şirketin hissesini satmak zarar getiri.
Bir hissenin durumu iyiye gidiyorsa hisse sayınızı arttırın kötüye gidiyorsa azaltın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rast gele yazılar

karışık yazılar