Cumartesi, Eylül 10, 2016

DÜŞÜK SERMAYELİ POTANSİYELİ OLAN HİSSELER

Çok vaktimi alsa da çalışmaya devam ediyorum. Buraya kadar anlattıklarımız içinde ödenmiş sermayesine göre karlılığı artan şirketlerin borsada iyi kazandırdığından bahsetmiştim. Bunu hepimiz biliyoruz. 5- 10 milyon ödenmiş sermayesiyle 60 -70 milyon kar açıklayabilen şirketlerin nerelere gittiğini de biliyoruz. Yine 300 - 500 milyon sermaye ile  1-2 milyon kar bile edemeyen şirketleri de görüyoruz ne yazık ki! Hele hele bazı şirketler var ki 2 milyar ciro elde edip 10 milyon kar edemiyorlar. Nasıl bir çalışma mantıkları varsa. Hadi bunlar en azından kar ediyor diyelim. O kadar marka olmuş firmalarımız var zarar üstüne zarar yazıyorlar. Sermayesinin 3-4 katı zarar edenler var. Vurun kapıya kilidi gidin arkadaş!




Gelelim yatırımcıyı ilgilendiren kısmına. Bizim yatırımcımız isme göre yatırım yapar çoğu zaman. Şirketin karına zararına bakan pek olmaz. Bu verileri kolay anlaşılır şekilde nasıl elde edeceklerini hazırladığım yazıların alt kısmında bağlantı linki vererek belirtmeme rağmen hala facebookta ısrarla soran oluyor. Açıp yazıyı okumayıp kolayına kaçıyor. Yeni EGEEN lerden bahsediyorum. Yazıda da ısrarla karlılık olacak diyorum. Hatta sermayeye göre artan karlılık olacak diyorum. Zarar eden şirketleri, 100 milyonu geçmiş sermayesiyle 3-5 milyon karı zor açıklayan şirketleri yeni EGEEN adayı olarak görüyorlar. 

EGEEN ve LOGO ile ilgili hazırladığım tabloda karlılığa vurgu yapıyorum. Şirketlerin karlılığında ki artışın hisse fiyatına yansımasını gayet net olarak görüyoruz o tablolarda. Karlılık arttıkça hisse gidiyor. Böyle hisse yakalamak için sürekli hisseleri takip etmek gerekiyor. Kendi adıma sermayesi düşük potansiyel karlılık içerenleri takip etmeye çalışıyorum. Bununla ilgili de tablo hazırladım. 

Bu tablodaki hisseleri seçerken ödenmiş sermayesi  25 milyonun altında olanları seçtim. Borçluluk yükü çok olmayan, olsa da ödenebilir seviyede olanları seçtim. Operasyon hisseleri olanları, sektörlerinde gelecek görmediklerimi özellikle koymadım. Bu benim kendi takip listem. Siz de kendiniz için böyle bir liste yapabilirsiniz. Bu hisselerden bazıları çok sığ durumdalar. Eğer zamanla potansiyelleri artarsa yatırımcıların ilgilerini çekecekleri için bu sığlık ortadan kalkacak. 

Tabloda ki hisselerden bazılarının bu sene 2-3 kat getiri sağladığını da görüyorsunuz. Karlılığın ve beklentilerin hisse fiyatı üzerinde ki etkisini daha güzel ne gösterebilir. Bu hisselerle ilgili işlem yapmayı düşünenler varsa 2015/12 aylık bilançolarını kesinlikle takip etsinler. 12 aylıklarda karlılığını düşüren olursa hissenin fiyatını da aşağı çeker. 

Bilanço açıklanınca karını arttırırsa zaten uçar gider yakalayamayız diye düşünen illa ki vardır. Haklısınız. Beklenti satın alma kısmı burada devreye giriyor zaten. Hisseye sektöre şöyle kabaca baktığınızda, geçmiş yıllarda son 3 aylık bilançolar nasıl gelmiş diye araştırdığınızda size muhakkak fikir verir. Bu fikre göre de yatırım yapabilirsiniz. 

Bitirirken şunları da söylemek istiyorum. Eğer borsadan para kazanacağım diyorsanız muhakkak emek harcayacaksınız. Oturup kendinize takip listesi oluşturun. Geçmiş karlılıklarına bakın. Takaslarda yabancılar var mı kontrol edin. Kurcaladıkça en iyileri elinizde kalacak. 

Saygılarımla...

NOT: Bu listede olmayan çok güzel şirketler de var. ADEL, OTOKAR, KARTN, KONYA vs gibi... Ben bunların fiyatlarına gidebilme ihtimali olanları bulmak için uğraştığımdan bu hisseleri tabloya eklemedim. 

BURADA YAZILANLAR YATIRIM TAVSİYESİ DEĞİLDİR.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rast gele yazılar

karışık yazılar