Salı, Temmuz 10, 2018

Küçük yatırımcının yapmaması gereken ve ama sürekli tekrarladıkları 10 hata



uzunvade



1)Forumda bazı üstad diye geçinen hisse tacirleri var hayretle karşılıyorum bunlar hisseyi övüyor övüyor onlarda üstada soruyorlar üstadın hisse neden düştü ne olacak bizim halimiz üstad pişkin pişkin diyor ki borsa düştü biz ne yapalım deyip çıkıyor .

ALTIN ÖĞÜT: Forumda okuduğunuz bilgileri fikir vermesi amacıyla ve mantık süzgecinden geçirerek değerlendirin. Hiç kimse sizi tanımadan size para kazandırmak heveslisi değildir. Hayatta karşılaşmadığınız ve adını soyadını dahi bilmediğiniz bir kişinin tavsiyesi ile senet almaya kalkışmayın, sonu %99 hüsran olacaktır.


2)Bazı şirketler çok iyi temele sahip iken ve benim açımdan inanılmaz iskontolu iken ; benim temel veriler değerlendirme konusunda göre o zaman bu kadar detaylı bilanço okuyamasamda az çok neyin ne olduğunu biliyordum hisse topiklerinde bilgi alışverişinde bulunmak istediğimde hisseyi sürekli kötüleyen kişiler vardı ve başka hisselere yönlendiriyorlardı .

Bunlara inanıpta hisselerden çıkıp çok insanlar oldu . hisse temel verileri analiz et ve geleceğini görüyorsan yatırım yap .


3)İnsanlar hızlı kar yapacak diye tüyo peşinde koşuyorlar .Bunların çoğu zaten daha önce bilindiği için en son ky nin haberi oluyor ozamanda iş işten geçmiş oluyor .

Geçtiğimiz aylarda x hissesi 1 ay içinde %100 prim yapılacağı sen ne düşünüyorsun diye bi tanıdığım aradı bilançoya bakıyoruz o kadar etmemesi gerektiğini konusunda hemfikir oluyoruz ben yatırım yapmam ama yine de sen bilirsin dedim .

Adam sonra arıyor başlıyor sövmeye senin bilgine tecrübene güvendik yatırım yapmadık bak gördün mü %100 kazanç kaçırdık diye.

Sonra başka hisse söyledi baktık inceledik benim açımdan olumlu gözüktüğünü söyledim hisse şimdi %10 aşağıda seyrediyor ben şahsen çok rahatim düşmeye devam ederse yatırımımı çoğaltırım 

O arkadaş senin yüzünden ne kadar zarar ettik diyor bende bundan sonra görüşmeyelim dedim .

Sonuçta olarak yatırımcı psikolojisi adamla bilgini paylaşıyorsun kazanıyor o riski ben aldım diyor bir teşekürü çok görüyor 

Ama zarar etti mi hesap soruyor sana .


4)Çevre psikolojisinden etkilenmemek için yatırım yaptığın hisseleri paylaşma kendime sakla .

5)Ortak olduğun hissenin sahibini tanı .

Gerçekte hayatta ortak olmayacağın kişilerle borsada ortak olma .

Yani şirketi hortumlayan sürekli zarar gösteren kar ettiği halde .

Kar payı dağıtmak yerine sürekli sermaye azaltımı ve bedelli yapan bir kişiyle ortak olma .

6) Ben sattım hisse gitti psikolojisi unut bu çok geçerli bir durumdur bazı hisselerde yüklü pozisyonları olanlar pozisyonlarından vazgemedikleri sürece o hisse gitmez .

eğer sen satmasaydın büyük ihtimalle o hisse oralara gitmeyecekti .

7) Borçla ve krediyle bankadan hisse senedine girme . Kaybetmeye göze aldığın sermaye ile borsaya gir ve o parayı unut .

8) Ekranda gün boyu borsayı takip etme haftalık,aylık,3 aylık periyotlarda izle gelişmeleri takip et. 

9) Eğer borsayla ilgisi olmayan kişilerin borsa ile ilgilenmeye başladıkları zaman borsayı terketme vakti gelmiştir .

Haftasonu bir tanıdığımın cenazesi vardı ona gittim . 

Borsayla ilgilenen arkadaşlar hareretli şekilde ay başından gelen hareketi konuşuyorlardı .

Seçim rallisi olacaktı hani , not artırımı olacak mı,ne olacak bu bankaların hali şeklinde hareretli şekilde tartışmalarına şahit oldum .

Yani olumlu olan algı bir anda tersine dönebiliyor .

10) Yabancı alıyorsa yada şu kurum alıyrosa bir bildiği vardır alalım yada ortak satışı var demek ki değeri bu kadar satalım mantığı .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rast gele yazılar

karışık yazılar