Pazar, Temmuz 22, 2012

Hedef Fiyat Seviyesi




Öyle abartili güvenilir bir hesaplama degil, ancak benim sahsi huzurum ve gönül rahatligim icin, kafamda, tüm sözde üstad ve analistlerin salladigi seviyelerden, cok daha somut gördügüm bir fiyat seviyesi olusturabiliyorum.
Ve dahada güzeli...seviyeler yanlis cikarsa, sucuda kendimden baska kimsede aramiyorum!!! Cünkü "benim" varsayimlarimin hatali oldugunu - cok net görebiliyorum.

Evet..FK orani, Fiyat bölü hisse basi kardir. (Veyada piyasa degeri/yillik net kar). Umarim bunuda bilmeyen ky artik aramizda yokdur!
Ben formülü fiyata dogru degistiriyorum! Muhtemel hedef fiyat= hisse basi kar(HBK) x senedin olagan FK-orani. (basit bir cebir islemi)
HBK ise = Kaydirilmis Net Kar, bölü ödenmis sermayedir.(ödenmis sermaye rakami ciddiye alinacak bir rakam degildir. Sadece senet sayisi manasina gelir...yani TTRAK'in ödenmis sermayesi 53 milyon 369 bin TL ise..."toplam", 1 TL nominal degerli, 53 milyon 369 bin adet senet bulundugunu söyler.- Ha, halka aciklik orani 24,93% oldugundan, borsada islem gören senet sayisi 13 milyon 307.217 adettir!

Biz, toplam net kar rakamini, gelecek bilanco dönemi icin, fazla abartmadan, yine 74 milyon TL kar kabul edersek, son 4 ceyrek icin, kaydirilmis net kar olarak, 45+65+74+74= 258 milyon TL net kar hesaplayabiliriz, 2C sonu itibariyle.
Ödenmis sermayesine, yani toplam senet sayisina bölersek, yani, 53,39 mn a... HBK= 4,83 TL beklenti dahilinde görünmekdedir. Daha yüksek tahmin yapanlarda var. Olabilir. Ben saglam gitmeyi yegliyorum.
senede ihtiva FK orani olarakda gecmis 2 ile 3 ay arasi olusmus olan bir FK oran bandini kabul edebiliriz. Su an FK orani: 8. En düsük 7 olmus ve en yüksekde 9 musdu, diyelim, bir alt-üst band olusturmak icin. Fazla bandi genisletmeye gerek yok, bence, 10 veya 12 gibi rakamlar kabul ederek.
Bu rakamlari simdi kullanirsak, diyelim bir minimum, yani asgari fiyat hesaplayabiliz, birde maximum, yani, azami muhtemel bir fiyat.

Tekrar formül: Muhtemel hedef fiyat= hisse basi kar(HBK) x senedin alt veya üst FK-orani.

Asgari muhtemel fiyat: 4,83 TL x FK=7 = 33,80
Azami muhtemel fiyat: 4,83 TL x FK=9 = 43,50

Cari fiyatimiz 3 mayis icin: 34,50 TL

Sonuc:
2. ceyrek icin (yani agustosda gelecek olan 2.C bilanco icin) yine 1 ceyrek benzeri, 74 milyon gibi - makul - bir net kar öngörüyorsam, ve senedin FK oranlarinin son 2 aydaki seviyelerinden uzaklasmayacagini varsayabiliyorsam, 33,80 civari bir fiyatinin cok güzel bir alim fiyati olabilecegini ve 40-43 TL civari fiyatlarinin bile gayet makul ve erisilmesi muhtemel fiyat seviyeleri olbilecegini öngörebiliyorum.

Yani bu basit hesaplama ile 30 TL alti fiyatlarin halen beklenen ve sürmekde olan traktör satislariyla hayal olabilecegi fikrine ulasiyorum.
Ve ayni anda daha yüksek senet fiyatlari icin hurda tesvigimisdi, abartilmis satis ve kar rakamlarimisdi, 2011 senesi sonu ciro/kar tahminleriymisdi veya araci kurum/banka yada üstad hedef fiyatlariymisdi, gibi "hikayelere" veya beklentilere veya safsatalara hic gerek kalmiyor. Hayal tacirlerine......kulak asmayiniz! Ha...tutabilirde...tutmayabilirde! Ne geregi var? Kimin iyi niyetinden....nasil emin olabilirsiniz? Mümkün degil!
Yukaridaki "sablona"...kendi "gelecek bilanco dönemi kar beklentiniz" ile...kendi düsündügünüz FK bandinizi giriniz!
Alin size kendi fiyat hedef bandiniz veya kendi al-sat seviyeleriniz!!!!

Hic kimseye ihtiyaciniz kalmayacak ve hic kimsenin manipülasyonuna maruz kalma riskiniz olmayacak!

Sizi bagimsiz düsünmeye zorlayan ve zincirlerinizi kirmanizi saglayacak bundan güzel bir tavsiyeyi nerede bulabilirsiniz?


Not: Bu "uygulama sablonunu" bir kenara not alin ve "kendi senedinizin" gelecek aylar icin...hedef fiyat belirleme calismasini, yani uygulamasini mutlaka yapin. Sadece uygulanan calismalar, her zaman kullanabileceginiz bir "alet" olabilir.

1 yorum:

  1. Merhabalar;

    Bikaç gündür sitenizdeki yazıları okuyorum. Gerçekten çok faydalı bilgileri bir araya getirmişsiniz. Tebrik ederim.

    Bu yazınızda HBK hesaplamasında kafama takılan bir şey var.

    Örnek olarka ARÇELİK i aldım ve yıl içindeki açıklanmayan karları son 4 çeyrek VE son 2 çeyreğin ortalamasına göre tamamladım.

    VE Test olsun diye ARÇELİK in 0,40 TL HBK verdiği nisan ayından önceki rakamlara göre yapayım dedim.

    AMA HBK bulurken kullandığımız formülde ödenmiş sermayeyi kullanırsak HBK 1,97 ve 1.21 TL çıktı. Ancak ödenmiş sermaye değil de Özsermayeyi alırsak daha makul 0,38 ve 0,24 çıktı.


    Şimdi benim yaptığım hesaplamalarda elbette kabul ettiğim çeyrek karları bu rakamların farklı çıkmasına neden olmuş olabilir. Ancak formülde Ödenmiş sermaye yerine özsermaye kullanınca gayet mantıklı rakamlar çıkması kafamı karıştırdı.

    Bu konuda bana söyleyebileceğiniz bir şey var mıdır?

    Yazım biraz uzun oldu kusura bakmayın lütfen:(
    Teşekkür ederim.
    Halil İbrahim

    YanıtlaSil

Rast gele yazılar

karışık yazılar