Pazar, Temmuz 15, 2012

Hisse Alım Teknikleri

kendi stratejimi şöyle açıklayayım,

öncelikle en önem verdiğim veri f/k oranı. 2. veri ise temettü verimi. temettü verimi belli olan ve düzenli temettü dağıtan şirketler zaten 10-15 civarında ve çokça dile getirilmiş hisseler. ve ortalama %80 gibi bir verime sahipler. daha doğru ifade ile kar dağıtım oranı dememiz lazım, bahse konu şirketler karının ortalama %80 nini dağıtıyorlar. şimdi benim stratejim şu:

öncelikle kendime alım için makul bir f/k belirliyorum. bu f/k yı belirlerken cari mevduat faizleri önem arzediyor. şu anda cari mevduat faizi 10.5 civarında buna göre benim formülüm:


100/mevduat faizi= 100/10.5 = 9.52 gibi bir rakam çıkıyor bu rakamı kar dağıtım oranı ile çarparsam

9.52 x 0.8 = 7.61 yani 7.61 f/k oranına ya da daha düşük bir hisseye yatırım yaparsam mevduata yapacağım yatırım ile aynı getiriyi elde etmeyi garantiliyorum. buna biraz esneklik payı da bırakırsak 8 diyebiliriz..peki şirketin f/k sını nasıl bulacağım? işte burada hisse fiyatına muhtacız. diğer başlıkta ısrarla anlaşılmayan husus bu. yani bir şirketin benim kriterime ( 8 f/k) uygun olduğunu bulmak için hisse fiyatına bakacağız. ve örneğin 8 f/k ya karşılık gelen hisse fiyatını belirleyip o fiyat ve aşağısında alım yapacağız. bunu yapmak için de yatırım yapmak istediğimiz şirketin bilançosundan hbk(hisse başı kar) oranına bakıp bunu 8 ile çarpacağız. bulduğumuz hisse cari fiyatı ve aşağısı bizim için uygun demektir.

 şimdi buradan itibaren bir üst f/k bandı belirlenebilir. bunun belirlenmesi kişinin yatırım anlayışına bağlı olarak değişir.
Alıntıdır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rast gele yazılar

karışık yazılar