Çarşamba, Ocak 10, 2018

Nakit Akım Tablosu Nedir




Nakit akım tablosu işletme faaliyetlerinden”, “yatırım faaliyetlerinden” vefinansman faaliyetlerinden” nakit akışları şeklinde 3 temel bölümden oluşur. İşletmenin nakit hareketleri ve nakdin nasıl kullanıldığına ilişkin bilgileri sunan tablodur. Tüm analizler bu bölümler üzerinden yapılır.
Bu yönüyle mali dönemde ortaya çıkan nakit akımlarını sınıflandıran, nakit ve nakit benzerlerindeki değişikliklere ilişkin bilgileri finansal tablo kullanıcılarına sunmayı amaçlayan bir finansal tablodur.
Resimdeki şahsın yerine kendinizi koyduğunuzu ve finansal tablolara (bilanço, gelir tablosu ve nakit akım tablosu ) çoğu kez bu şekilde baktığınızı biliyorum. Bilanço ve gelir tablosunu bir şekilde kıvırıyorsunuz, fakat nakit akım analizi nedir ve analizlerinizde nasıl kullanabilirsiniz tam olarak bilemiyorsunuz. Bu konuda yazdıklarım iki bölümden oluşuyor. İlk bölüm nakit akım tablosuna nedir giriş niteliğinde olacak. İkinci bölümde nakit akım tablosu analizindeki tüm olasılıkları, nakit akım yaşam eğrisini inceleyeceğiz ve analize ilişkin bazı trickleri size sunmaya çalışacağım.
Nakit Akışları Ne İçin Kullanılır ? Net Kar ve Nakit Akım’ın Farkı Nedir ?
Buraya kadar tamam. Fakat şirket kar ederken, nakit akımı neden negatif gözüküyor. Herşeyden önce şunun ayrımına varmalısınız. Kar ve Nakit farklı kavramlardır. Çok karlı olabilirsiniz fakat cebinizde beş kuruş olmayabilir. Sebebi ise basit temel mali tablolar tahakkuk esasına göre düzenlenir. Nasıl mı ?
Sizin 1. Ayda 1.000.000 TL ‘lik bir malı % 10 karlı olarak 13 ay vadeli sattığınızı düşünelim. 12. Ay gelir tablosunda karınız 1.000.000 TL gözükücektir. Ancak nakit akımınız yine negatiftir. Çünkü tahsilat henüz gerçekleşmemiştir. Siz çok karlı gözükebilirsiniz ancak yıl sonu itibariyle nakit fakirisiniz henüz bu para cebinize girmemiştir.
Buraya kadar nakit ve kar arasındaki farkı ve nakit akım tablosunun hangi bölümlerden oluştuğunu öğrendik. Peki bu tablo nasıl oluşturuluyor. Arkadaşlar nakit akış tablosu genel uygulamada bilanço ve gelir tablosunun netleştirilmiş halidir diyebiliriz. Her iki tablo belirli prensipler ile netleştirilerek net nakit değerlere dönüştürülmektedir.
Nakit akımları oluşturulurken basit bir prensip üzerinden hesaplamalar yapılır. Varlık hesaplarındaki artışlar negatif , azalışlar ise pozitif olarak bu tabloya kaydedilir. Örneğin; her türlü alacak artışı NAT ‘a negatif kaydedilir. Alacak artışı finanse edilmesi gereken bir artıştır ve bu nedenle nakit çıkışı olarak değerlendirilir. Tersi durumda alacak hesabındaki azalış, alacakların tahsil edildiğini bize gösterdiğinden NAT ‘a pozitif kaydedilir, nakit girişi niteliğindedir. Aynı mantıkla bütün pasif (kaynak) hesaplardaki artışlar(azalışlar) ise nakit girişi(çıkışı) olarak değerlendirilir. Gelir tablosu hesaplarınında NAT ‘a aktarıma aynı mantık üzerinden gerçekleştirilir. Gelir hesapları nakit girişi, gider hesapları ise nakit çıkışı niteliğindedir.
Normal şartlarda, işletme faaliyetlerinden sağlanan nakit akışının pozitif, yatırımlar ve finansman faaliyetleri ile ilgili nakit akışının negatif olması gerekir. Bu durumdaki işletmelerin gelir getirici ana faaliyetleri ile yatırımları ve finansman faaliyetlerini destekleyebildiği kabul edilir.
Şimdi genel olarak nakit akım tablosu hesaplama tekniklerine kısa göz atalım;
İşletme faaliyetlerine ilişkin nakit akışları iki farklı yönteme göre raporlanabilir: 1. si Brüt nakit girişleri ve brüt nakit çıkışlarına ait ana grupların belirtildiği brüt veya dolaysız yöntem. 2. si Net kar/zararın, gayri nakdi işlemlerin, geçmiş veya gelecek işlemlerle ilgili nakit giriş veya çıkışları tahakkuklarının veya ertelemelerinin ve yatırım veya finansman faaliyetleriyle ilgili nakit akışlarına ilişkin gelir veya gider kalemlerinin etkilerine göre düzeltildiği net (dolaylı) yöntem.
Nakit akım tablosu düzenleme yöntemlerinden diğeri dolaysız yöntem, nakit akımlarının tahmin edilmesi açısından daha ayrıntılı veriler sağlar. Muhasebe kayıtlarından, satışlar ve satışların maliyeti bilgilerinden, stoklar, alacaklar gibi nakit etkisi olan tüm hesaplarla ilgili detaylı incelemeyle oluşturulur. Dolaylı yöntemde ise, işletme faaliyetlerinden sağlanan nakit akışları, net dönem kar veya zararının stoklar, faaliyetle ilgili alacak ve borclardaki değisiklik, amortisman, vergi ve faiz gibi nakit girişi ve çıkışı etkileri olan işlemlerde düzeltmeler yapılmaktadır. Son olarak yatırım veya finansman faaliyetlerinde kullanılan ve sağlanan nakit kalemleri dikkate alınarak tablo oluşturulur. Ülkemizde nakit akım tablosu düzenleme konusunda uygulama birliğinin sağlanması amacıyla TMSK tarafından dolaysız (brüt) yöntem tercih edilmiştir.

7 yorum:

  1. Tanri'nin Iyiligine Verdigi Zararin Ifadesini Paylasmaya Söz Veriyorum

    Merhaba,

    Ben Maria Carols, su anda Texas sehiri ABD'de yasiyorum. Dört çocugu olan bir dulum ve Mayis 2015'te maddi duruma kapildim ve faturalarimi ödemek ve yeniden finanse etmek gerekiyordu. Çesitli kredi firmalarindan hem özel hem de kurumsal bankalarla kredi aramaya çalistim ama asla basarili olamadim ve çogu banka kredimi reddetti. Ancak Tanri ona göre, Tanri'nin bir kadina, 850,000 ABD Dolari tutarinda bir kredi veren özel bir kredi verendim ve bugün bir isyeri sahibi oldugumu ögrendim ve su anda herhangi bir firmaya basvurmaniz gerekirse çocuklarim su an iyi gidiyor. Teminatsiz bir krediyi teminat altina almak, kredi kontrolü yapmamak, sadece% 3 faiz oranina sahip bir imza yetkilisi yoksa daha iyi ödeme planlari ve takvimi için lütfen Sayin Yusuf Mustafa (yusuf.mustafa09390@gmail.com) ile irtibata geçiniz. Bunu yaptigimin farkinda degil ama simdi çok mutluyum ve insanlar hakkinda onun hakkinda daha fazla bilgi vermeye karar verdim, ayrica Tanri'nin onu daha çok korusun diye istiyorum. Ona e-posta yoluyla ulasabilirsiniz. yusuf.mustafa09390@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. BÖLÜM KREDI LENDERENIN BENIM YÜKLENMESINE YÖNELIK

    Benim adim Danny Meister, ABD vatandasi. 4 farkli Internet uluslararasi borç vericisi tarafindan aldatilmistim, hepsi bana hiçbir sey getirmeyen ve olumlu sonuç vermeyen çesitli ücret ödemeden bana bir kredi vermeye söz veriyorlar. Zor para kazandim kaybettim. Bir gün gözlerim gözyaslariyla internette gezinirken, ayni zamanda aldatilmis ve sonunda YUSUF MUSTAFA LOJAN HIZMETLERI (yusuf.mustafa09390@gmail.com) adindaki okunakli bir kredi sirketine baglanan bir adamin ifadesine rastladim. Sonunda ödünç aldim, bu yüzden ayni kredi sirketiyle iletisime geçmeye karar verdim ve onlara bana, daha fazla aci vermekten baska bir sey yapamayan 4 farkli kredi verene tarafindan nasil kandirildigimi anlattim. Sirkete posta yoluyla açiklarim ve bana söyledikleri tek sey aglamamakti çünkü kredi borcunu kendi sirketlerine alacagim ve ayrica onlarla iletisime geçmek için dogru bir tercih yaptim. Kredi basvuru formunu doldurdum ve talep edilen her seyle devam ettim.Ben ve ben, Bay Gary Mark tarafindan yönetilen bu büyük Firma (YUSUF MUSTAFA LOJAN HIZMETLERI) tarafindan 270.000 dolarlik bir kredi miktari verildi ve burada YUSUF MUSTAFA KREDI HIZMETLERI bana bir kredi verdi, çünkü ben kendime söz verdim, bugün mutluyum. Internet üzerinden nasil borcumu kazandigimi ifade edecegim. Yusuf.mustafa09390@gmail.com adresinden ödünç verdiginiz kredi için acilen nazik ve hizli bir sekilde YUSUF MUSTAFA LOJAN HIZMETLERI'ne bir kredi isteyip istemediginizi ögrenin: yusuf.mustafa09390@gmail.com

    TEMAS
    YUSUF MUSTAFA KREDI HIZMETLERI
    E-posta: yusuf.mustafa09390@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Yasamim Nasil Dönüstürüldügüm Üzerine Vaat (yusuf.mustafa09390@gmail.com)

    Merhaba arkadaslar!!! Benim adim Sharon Vivian. 2 farkli Internet uluslararasi kredi verenden aldatildiktan sonra bana isik veren iyi Kredi Arttiraninin tanikligini istedim, hepsi bana hiçbir sey getirmeyecek ve hiçbir olumlu sonuç alinamayan çok miktarda ücret ödemeden bana bir kredi verecegime söz verdiler. Zor para kazandim kaybettim ve toplamda 8,000 USD oldu. Bir gün, ayni zamanda aldatilmis ve sonunda Yusuf Mustafa Mali Destek Hizmeti ve e-posta (yusuf.mustafa09390@gmail.com) adli yasal bir kredi sirketine baglandigimda taniklik yapan bir kadinla karsilastigimda hayal kirikligi yasayan internet üzerinden tarama yaparken Nihayetinde kredi aldim, bu yüzden ayni kredi sirketiyle iletisime geçmeye karar verdim ve onlara bana, daha fazla aci çektirmekten baska bir sey yapmayan 2 farkli kredi vereni tarafindan nasil kandirildim üzerine hikayemi anlattim. Sirkete posta yoluyla açiklarim ve bana söyledikleri tek sey aglamamakti çünkü kredi borcunu kendi sirketlerine alacagim ve ayrica onlarla iletisime geçmek için dogru bir tercih yaptim. Kredi basvuru formunu doldurdum ve benden talep edilen her seyle doluyum ve Sayin Yusuf Mustafa Tanri'dan korkan kadinlar tarafindan yönetilen bu harika Firma (Yusuf Mustafa Finans Kredisi Servisi) tarafindan borçlandigim için $ 65,000.00 tutarinda bir borçlanma sansi verdim ve burada Bu sirket bana bir kredi verdi çünkü ben bugünün mutluyum, bu yüzden kendi kendime söz verdim, internet üzerinden nasil borcumu kazandigim konusunda taniklik yapmaya devam edecegim. Acilen bir borca ??ihtiyaciniz var mi? Nazik ve hizli bir sekilde iletisim kurun Bu büyük sirket e-postayla kredi için simdi: (yusuf.mustafa09390@gmail.com) o nazikçe içindir. Iyi sanslar

    YanıtlaSil
  4. NASIL MOM BENIMDEN ÖDENECEGIMIN SÜPHESI

    Good Day, Ismim Michelle Vick Amerika Birlesik Devletleri vatandasiyim, 4 farkli Internet uluslararasi borç vericisi tarafindan aldatildiktan sonra bana isik gösterdi iyi Kredi Arttirici tanikligini ispatlamak istiyor, hepsi sonra bana bir kredi vermeye söz verdiler. Bana hiçbir sey getirmeyen ve hiçbir olumlu sonuç alinamayan bir sürü ücret ödememi sagladi. Zor para kazandim kaybettim ve toplam 10.000 ABD Dolari oldu. Bir gün, Internet'te tarama yaparken, ayni zamanda aldatilmis ve sonunda YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICE (yusuf.mustafa09390@gmail.com) adli yasal bir kredi sirketine baglanan bir taniklik adamiyla karsilastigimda, nihayetinde Kredi verdi, bu yüzden ayni kredi sirketiyle iletisime geçmeye karar verdim ve daha sonra bana daha fazla aci çektirmek için baska bir sey yapmayan 4 farkli kredi vereni tarafindan nasil kandirildigimi anlatti. Sirkete posta yoluyla açiklarim ve bana söyledikleri tek sey aglamamakti çünkü kredi borcunu kendi sirketlerine alacagim ve ayrica onlarla iletisime geçmek için dogru bir tercih yaptim. Kredi basvuru formunu doldurdum ve benden talep edilen her seyle basladim ve YUSUF MUSTAFA tarafindan yönetilen bu büyük Firma (YUSUF MUSTAFA LOJANSI SERVISI) tarafindan $ 600,000.00 Dolar kredi verildi ve burada bugün ailemle mutluyum, çünkü YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICE bana kredi verdi, bu yüzden kendi kendime söz verdim, internette nasil borcumu ödedigime dair taniklik yapmaya devam edecegim. Acilen bir krediye ihtiyaciniz var mi? YUSUF MUSTAFA LOAN SERVICE'e simdi kredi ile bagislayin. E-posta yoluyla: (yusuf.mustafa09390@gmail.com) Diger insanlar da ayni dürüst lende üzerinde taniklik yaptigini düsünüyorum

    YanıtlaSil
  5. Aşağıdakileri içeren çok çeşitli finansal hizmetler sunuyoruz: İş Planlaması, Ticari ve Gelişme Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kurumlar için yıllık faiz oranına sahip Konut Finansmanı Kredileri. Aileniz için en iyisini alın ve Genel Kredi programımızla birlikte hayalinizdeki evin sahibi olun. İlgilenen başvuru sahipleri BBM INVITE yoluyla bize ulaşmalıdır: {D8980E0B}
    Sadece WhatsApp: [+ 44] 7480 729811
    Tel .... [+ 44] 7480 729811
    E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    YanıtlaSil
  6. Çeşitli Vis-a-vis finansal hizmetler sunuyoruz: İş Planlaması, Ticari ve Finansal Geliştirme, Gayrimenkul ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel Krediler, Finansman Kredileri, Bireyler, şirketler ve tüzel kişiler için İlginç Konut Kredileri. .....
    hızlı bağlantı
    Uygulama: [+44] 7480 729811
    ☎ .............: [+44] 7480 729811
    e_mail .. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]


    imzalı:
    Yönetimi.
    Selamlar.
    Statü: KREDİ ŞİRKET LİSANSI
    © Telif Hakkı Iskandar Kredi Grupları 2020

    YanıtlaSil
  7. Adı ::::: [Merissa Ahmed]
    Ülke :::::: [Malezya]
    Adres ::::: [Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
    Şehir :::::::::::: [Kuala Lumpur]
    Kredi Tutarı :::: [RM 450k. [başarılı]
    WhatsApp :::: + 601125693785
    e_mail :::: [merissaahmed11@gmail.com]


    Benim adım Merissa, Malezya'dan iki çocuğumun annesi ve uzun yıllardır Malezya'dayım ve bu güne kadar hala Malezya'dayım. İşimde şimdiye kadar karşılaştığım temel sorunlardan biri finansal sorunlar ve yeniden finansman oldu ve bu da kredi aramama neden oldu ve sonuç olarak 2 hayali kredi verenin kurbanı oldum ve bu beni bir dereceye kadar travmaya uğrattı ama asla pes etmedim. Diğer medyaların yanı sıra blogu da inceledim İlk başta [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] 'yi keşfetme fırsatım oldu, korktum ve bu konuda çok şüpheliydim, ancak sonunda finansal özgürlüğüme yol açan bir kerelik bir risk almak zorunda kaldım. Başarılı ödeme sürecinden sonra 24 saat içinde RM 450K kredi için başvurdum. Tüm süreç dürüst ve güvenilirdir, bu nedenle çok düşük faiz oranlarında güvenilir bir kredi almak için çevrimiçi kredilerden korkmayın [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] ile aşağıdaki e-posta adresinden iletişime geçebilirsiniz:
    Financialserviceauthority400@gmail.com
    Veya daha fazla soru sormak isterseniz, bu e-posta yoluyla da benimle iletişime geçebilirsiniz: merissaahmed11@gmail.com

    Adı ::::: [Merissa Ahmed]
    Ülke :::::: [Malezya]
    Adres ::::: [Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
    Şehir :::::::::::: [Kuala Lumpur]
    Kredi Tutarı :::: [RM 450k. [başarılı]
    WhatsApp :::: / + 601125693785

    YanıtlaSil

Rast gele yazılar

karışık yazılar