Perşembe, Aralık 07, 2017

Temettuye bi defa alistiktan sonra birakamazsiniz.

Temettuye bi defa alistiktan sonra birakamazsiniz.




Hatta oyle ki ASELS gibi bir hisseyi bile temettu vermiyor diye eliniz almaya gitmez, gitse de portfoyde fazla agirlik vermezsiniz, verseniz de gecenlerdeki gibi sert yukselislerde hemen bir kismini satip kari realize edersiniz.
Temettu eger sirket buyuyorsa havadan gelen bir paradir, bir mucizedir, dusunun aliyorsunuz hisseyi biraz bekliyorsunuz, bi bakiyorsunuz hesapta para var, birisi al kocum harca diyor, ye ic gez eglen, seneye yine gonderirim, sen merak etme hayatini yasa diyor.
Hele hele FROTO gibi senede 2 defa temettu veren hisseniz varsa anlatilmaz, tarif edilemez bir zevk yasiyorsunuz.
2 sene evvel genel kurulun birinde cok muhterem bi abimizle karsilastim. Kendisi su an 68 yasinda. 1974 yilinda 24 yasinda iken emekliligim icin bir yatirim yapayim diyor ve elindeki 17500 TL ile cok vasat bir daire alacagina gidiyor AYGAZin 1/4000 hissesini, tek bir hisseyi aliyor ve hic satmiyor.
Bugun 225K hissesi var, yillik aldigi temettu miktari 300K TL uzerinde.
Onca calkanti, kriz, secim, dogal afet, savas v.s ragmen hic satmayi dusunmedin mi dedim. Yok cunku o benim emekliligim idi satamazdim, zaten 5 sene sonra bana verdigi temettu beni en guzel sekilde yasatti, en guzel yerlerde tatil yaptirdi, yedirdi icirdi, benim gozum hic bir zaman ev arsa emlak v.s gibi seylerde olmadi ki dedi. Ustelik alternatifim de yoktu, maasli calisan yeni mezun birisi idim, ben sadece Koc'a Koc adina guvendim, kendimi onun kucuk bir ortagi olarak gordum, genel kurullara gittim,
hatta kendisi ile de tanistim bir genel kurulda dedi.
Bu nedenle ilk 5 sene cok cok onemlidir. Kritik zaman esigi diyorum ben buna, bu zaman esigi asildi mi artik Necip beyin kalesinin icindeki gibi hissedersiniz kendinizi.

Kaynak : hisse.net sn dudu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rast gele yazılar

karışık yazılar