Perşembe, Eylül 28, 2017

DEPREMDE BİR İŞÇİ ŞALTERİ İNDİRMESEYDİ KARTONSAN FABRİKASI YOKTU

uzun vade önemli.Şimdi sermayeler yüksek,enflasyon da kontrol altında olduğundan aynı getiriler elde edilebilir mi bilemem.Enflasyon olan memlekette bu böyleydi.Biz kartonsan aldık.Aldık,aldık;yüzde 8.5'a geldik.Yüzde 4 daha almak istedik ki yönetim de olalım diye. Alamıyoruz, vermiyor,önümüzü kesiyor yönetim kurulu.Ondan sonra deprem oldu. Depremde bir işçi şalteri indirmeseydi Kartonsan fabrikası yoktu.Bir işçi şalteri indirerek fabrikayı kurtardı.O zaman ''tık'' dedik.








Bu kadar paranın bir hisse senedine yatırılmaması lazım.Onu öğrendik.Ondan önce de öğrenmiştik.Onu da araya sıkıştırayım.Sonra kalktık Maret'e girdik.Yüzde 26,5 topladık ama hareket etmiyor,ettiremiyoruz.Bir gün birisi geldi ''Siz öyle bir mal seçmişsiniz ki,çok rakibiniz var'' dedi.Kimmiş bizim rakiplerimiz? ''Anadolu'daki bütün kasaplar sizin rakibiniz''dedi. Bir düşündük,doğru laf.Anadolu gidip Maret mi alır,iki misli fiyatına. Evine,gırtlağına girecek eti hangi kasaptan alıyorsa sucuğunu da oradan alır.Ismarlama yaptırır.Yok acısı az olsun yok acısı fazla olsun diye.Sonra sattık.Ondan zarar ettik.

-Bir hedef fiyatınız var mıydı ?

Kar verirlerse niye satmayayım?Peşin matemetik yok.3-3,5 sene bekledik Marette.Bir de damgalandık.Maret'i bize mal ettiler.Sonra pes ettik,zararına sattık malı.Migros'un yüzde 15'i piyasaya açıkken ortağım yüzde 11'ini topladı,yüzde 4'ü piyasada kaldı.Halka 8500 liraya açıldı.Aşağı yukarı 8100-8300 lira ortalama ile yüzde 11'ini topladı.Fiyat yürümeye başladı,18 bin liraya geldi,hepsini sattı.Ama satmadan önce bana bir şey sordu.''Ne yapayım ab?'' dedi.Ben de dedim ki ''Hiçbir şey bilmiyorsan falanca abimin yaptığını yap.''O ne yapardı?Kaç para yatırmış buraya,10 lira.10 lirasını geri alır,faizini de alır,altına kıyaslar,o karını da alır.Bilmem şuna kıyaslar,o karını da alır.Tamam,gerisini atar bir kenara.Zaten 8500 olmuş,iki misli.Demek ki yarısı kar bunun.At şuraya dursun.Üç dört sene evvel bir hesap yaptım.Dedim ki,''Biliyor musun sana şuraya at dursun dediğim malın kaç para yapıyor?'' ''Ne yapıyor abi'' dedi.Tam 55 milyon dolar yapıyor.Şimdi daha fazla yapıyor.Bunları şunun için söylüyorum;Şu an da eksik bir şey var piyasada.Mesela borsamızın 25. yılını kutlamak elbette lazım,paralar sarfediyoruz,güzel.Ama öncelikle bir sitemizin olması lazım.Yatırımcı oraya girdiği zaman Kartonsan'ın,Koç holding'in ilk piyasaya çıktığı günden bugüne kadar ne kadar kazandırğını görmeli.Bankalardan 0,85 faizle ev kredisi alacaksan,giriyorsun,bütün şemalar hazır.Niye borsamızın böyle bir şeması yok.Benim falanca tarihte falanca kapanıştan şu kadar x senedim olsaydı,bugün kaç param olurdu.O sitede bunun yanıtını bulabilmeli.Bunları yatırımcıya analatabilirsek,buraya girdiği zaman çıkmaz dışarıya.


Borsada önden koşanlar - Ceyhan Bektaş 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Rast gele yazılar

karışık yazılar